Як працює клімат-контроль в автомобілі?

За рахунок системи клімат контролю у машині підтримуються комфортні температурні умови. Ключова відмінність від кондиціонера в тому, що температура в авто залишається постійною незалежно від пори року. У кожного ТС свої особливості в роботі системи, тому у деяких водіїв виникають питання, як працює клімат-контроль і що зробити для створення оптимальних умов під час водіння.

КК є системою, яка складається з температурного датчика, пічки, датчика рівня вологості, кондиціонера, блоку управління, процесора і фільтрації. Основне призначення для машини – підтримувати потрібний режим.

У процесі керування клімат контролем складнощів виникати не повинно. Водій виставляє потрібну температуру, переставляючи важелі чи натискаючи кнопки (залежно від марки автомобіля).
Влаштування системи КК

Основу всієї системи становить ЕБУ (електронний блок управління), який збирає дані з різних датчиків та фіксує температуру. За рахунок процесора підтримується виставлений водієм режим. Але якщо датчик виходить із ладу, вся система починає давати збої. У результаті в салоні може бути холодно взимку та спекотно влітку. У цьому випадку доводиться шукати зламаний датчик, а потім ремонтувати або міняти.

При купівлі авто з пробігом влітку, багато покупців припускаються помилки і не перевіряють систему. У результаті з настанням холодів у салоні холодно і доводиться міняти датчики чи шукати причини в ЕБУ.

Система складається не лише з пічки, а й кондиціонера. І коли повітря проходить крізь клімат-контроль, воно стає сухим, тому вікна в салоні не потіють. У нових машинах, де ще більш опрацьована система, клімат-контроль враховує вплив сонячного світла на авто. За цей процес відповідає датчик ультрафіолетового випромінювання.

Коли повітря в машині забруднене, водій може увімкнути рециркуляцію. У результаті включається система фільтрації, яка прокручує повітря тільки в салоні і він нормалізується.

Наприклад, стоїте на світлофорі за машиною, яка працює на газі та в салоні відразу з'являється характерний запах. Після включення рециркуляції повітря перестає надходити ззовні, а прокручується всередині і за рахунок системи фільтрації видаляються шкідливі речовини. Але якщо зламався датчик контролю клімату, система може не спрацювати.
Чи дозволено додатково встановлювати кліматичну систему?

Сучасні авто оснащені клімат контролем, тому часто відпадає потреба у додатковій установці. Але якщо це машина в так званій голій комплектації, встановити систему можна, але не на всі транспортні засоби. У машини повинен бути обігрівач або грубка певної комплектації, інакше поставити систему не можна. Навіть авто в «голій» комплектації повинно мати відповідну піч, щоб під «торпедою» можна було прокинути дроти та провести сервопривід. Після цих маніпуляцій ви зможете скористатися системою та включати різні режими.
У чому відмінність кондиціонера від КК?

Виділимо основні відмінності:

Опції. Кондиціонер охолоджує, а клімат-контроль підтримує температуру.
Режим роботи. За допомогою системи можна контролювати температуру, тому не застудити, а від кондиціонера все одно буде холодно. Тому, якщо подорожуєте машиною з малюком, кондиціонер вимушено доводиться відключати.
Управління. Режими контролю клімату різні і користувач налаштовує їх один раз. Наприклад, поставили 22 градуси, така температура зберігатиметься взимку та влітку. Кондиціонер доведеться налаштовувати постійно.
Конструкція. У системі КК є різні датчики для аналізу даних на відміну простого кондиціонера.

Як працює клімат-контроль узимку?

Як користуватися клімат контролем, коли настають холоди? Взимку систему використовують для обігріву, тому за таких умов має працювати система за заданими параметрами. Але коли йде зміна пори року, спостерігається висока вологість, сніг з дощем, доведеться включати автоматичний режим. У деяких водіїв навіть під час роботи системи запітніють вікна з настанням холодів. Це означає, що потоки повітря не надходять на шибки. Для вирішення цієї проблеми найпростіше перевести роботу всієї системи в автоматичний режим.
Плюси та мінуси системи

Серед переваг відзначимо таке:

Користуватися системою просто, достатньо виставити параметри температури панелі.
У салоні машини створюється сприятливий мікроклімат.
Підвищується рівень безпеки, тому що водію не доведеться відволікатися на налаштування температурного режиму.
Вікна в салоні не потіють під час дощу та снігу.

Але така система має свої недоліки.

Якщо система ламається, ремонт коштує дорого.
Підвищується витрата палива, коли повноцінно вмикаєте систему.
При поломці важко знайти, який саме датчик не працює.

І на завершення

Система фіксує температуру в салоні та за його межами. Усе це досягається з допомогою спеціальних датчиків. При включенні системи клімат контролю в салон надходить повітря, тому що вмикається вентилятор і доставляє його всередину. Потоки повітря розбиваються на частини, де перша надходить у систему кондиціювання, а друга в печку.

Після цього повітряні потоки знову змішуються і проникають у салон машини за рахунок повітроводів та дефлекторів. Завдяки цьому в машині завжди підтримується потрібний температурний режим.

Тепер ви знаєте, як працює система та навіщо вона потрібна. При купівлі вживаного авто найкраще відразу перевіряти роботу всієї системи, інакше доведеться виділяти бюджет на дорогий ремонт.

Якщо з ладу виходить блок керування, то його заміна чи ремонт обійдеться водієві найдорожче. Краще заїхати на СТО чи самостійно оцінити роботу системи клімат контролю, якщо купуєте машину з пробігом.

НАША АДРЕСА

Харків, вул. Новгородська, 3Г

СТО "МОНРО"

 Харків, вул. Новгородська, 3Г 

 с 8.00 до 18.00 вихідний неділя

(050) 913-31-35 ремонт
(066) 552-62-16 автомийка
Image